SVETOVNI DAN GIBANJA 2015

ČIM VEČKRAT ZAMENJAJMO AVTO ZA KOLO

Spodbujanje telesne dejavnosti in zviševanje deleža telesno dejavnega prebivalstva v vseh okoljih in v prostem času je namen obeleževanja Svetovnega dneva gibanja, ki vsako leto poteka 10. maja. Ob letošnji obeležitvi je pozornost namenjena kolesarjenju, ki je prijazno do okolja in koristi našemu zdravju. Redno kolesarjenje pomaga izboljšati in ohranjati telesno pripravljenost in vzdržljivost, zlasti če kolesarimo tako hitro, da se nekoliko zadihamo, spotimo in se nam dvigne srčni utrip. Kolesarjenje s hitrostjo 15-20 kilometrov na uro je zmerno intenzivna telesna dejavnost, ki ima dokazane ugodne učinke na zdravje. Pomaga pri uravnavanju telesne teže, krvnega tlaka, sladkorja in holesterola, poleg tega pa pozitivno vpliva na razpoloženje. Naj bo letošnji Svetovni dan gibanja začetek rednejše telesne dejavnosti.

Odrasli potrebujemo za ohranjanje zdravja vsaj 150 minut zmerno intenzivne telesne dejavnosti na teden oziroma vsaj 30 minut na dan. Pomembno pri tem je, da posamezne enote telesne dejavnosti naj ne bodo krajše od 10 minut.

Pomembno je začeti, posebne priprave niso potrebne

Posebne priprave za začetek kolesarjenja niso potrebne, vendar pa je potrebno dolžino poti prilagoditi trenutni telesni pripravljenosti. Pomembno je, da se ob prvem izletu s kolesom ne precenjujemo, zlasti če smo do sedaj bili manj telesno dejavni.

Čeprav kolesarjenje prinaša obilo koristi za zdravje, pa ni primerno čisto za vse. Težave s sluhom in vidom predstavljajo pomembno oviro. Če ne slišimo prometa okoli sebe in ne vidimo dobro prometnih znakov in okolice, je to nevarno za kolesarja in ostale udeležence v prometu. Težave z ravnotežjem prav tako onemogočajo varno kolesarjenje, saj je nevarnost padcev in nezgod velika.

Ne glede na to, ali kolesarimo po vsakodnevnih opravkih ali v prostem času, pa je potrebno upoštevati vsaj osnovne previdnostne ukrepe kot pri vsaki drugi telesni vadbi:
  • hitrost in razdaljo naj se prilagodi telesni pripravljenosti in počutju
  • s kolesarjenjem naj se nemudoma preneha, če se pojavi kakršna koli bolečina, zlasti bolečina v prsih ali nenadna slabost, vrtoglavica ali omotica
  • v primeru prisotnosti bolezni ali drugih težav, je potreben posvet z osebnih zdravnikom.