Nujna medicinska pomoč

Nujna medicinska pomoč


Kdaj na urgenco?
Nujna medicinska pomoč pomeni izvajanje nujnih ukrepov zdravnika in njegove ekipe pri osebi, ki je zaradi bolezni ali poškodbe neposrednoživljenjsko ogrožena, oziroma pri kateri bi glede na bolezenske znake v kratkem času lahko prišlo do takšne ogroženosti.

Če nenadoma hudo zbolim:
  • če sem življenjsko ogrožen – kličem 112
  • v primeru nenadnega in hudega poslabšanja zdravstvenega stanja – kličem (02) 585 14 00 ali preko 112 zaprosim za nujen obisk zdravnika na domu
  • če zbolim ali se mi poslabša bolezen in sem ocenil, da nisem življenjsko ogrožen – obiščem osebnega zdravnika ali zdravnika, ki ga nadomešča.
Kdaj sem lahko življenjsko ogrožen?
  • če me duši, močno boli v prsih ali izgubljam zavest,
  • če mi nenadoma ohromi del telesa,
  • če nenadoma dobim hud glavobol z bruhanjem, motnjami vida, govora, spomina z ali brez pridružene visoke temperature,
  • če bruham, izkašljujem ali odvajam kri ali odvajam črno, smrdeče, mazavo blato,
  • če nenadoma dobim hude bolečine v trebuhu in imam trd trebuh,
  • če imam novo nastale motnje srčnega ritma (prepočasen (<50), prehiter (>150)) ali popolnoma nereden utrip,
  • če imam več dni visoko temperaturo in sem ob tem omotičen, oslabel, bled, poten in imam neobičajno nizek krvni pritisk (npr. zgornji pod 100 mmHg).
Klic na 112

1. Ko kličete na 112 v primeru POŠKODBE povejte:
  • KDO kliče;
  • KAJ se je zgodilo;
  • KOLIKO je poškodovanih in njihovo stanje;
  • TOČNO MESTO dogodka in kako ga najlaže najdemo;
  • svojo telefonsko številko za morebitne dodatne informacije.
Pomembno je,da se vedno v primeru prometne nesreče, ko so poškodovani še v vozilu ali obstaja nevarnost vžiga oz. eksplozije sočasno na kraj dogodka napoti gasilce zaradi tehničnega reševanja.

2. V primeru NENADNEGA HUDEGA BOLEZENSKEGA STANJA:

Pokliče naj tisti, ki je ob nenadno hudo obeleli osebi!
  • predstavimo se;
  • povemo ime in priimek bolnika;
  • starost bolnika;
  • za kakšne težave gre;
  • ali se bolnik odziva;
  • ali se bolnik za čim zdravi (v kolikor vemo);
  • naslov in kako ga najlaže najdemo;
  • svojo telefonsko za morebitne dodatne informacije.